sâmbătă, 11 iunie 2011

Ciocolata? Irezistibila!

Astazi am chef de o provocare....una dulce si momentan interzisa. Sa vorbim despre dulciuri, dar nu orice fel de dulciuri ci acelea in fata carora nu putem rezista.

Imi plac dulciurile in general, dar nu sunt mare fan prajituri, pentru mine o ciocolata buna este deliciul suprem. Pentru cunoscatori: daaaa, iubesc ciocolata chiar mai mult decat martipanul, dar cand cele doua se intalnesc combinatia este extraordinara, iar daca la acestea se mai adauga si aroma de curacao, cum am gasit in cutia Niederegger de mai jos, rezultatul este DIVIN!


Daca tot am inceput cu martipanul, preferatul meu este danez (Odense) desi l-am gasit in Viena. Am testat mai multe feluri de martipan in Viena, Budapesta, Barcelona, San Marino, dar deoacamdata acesta ramane in top si nici nu va imaginati cu cata rapiditate se poate devora jumatate de kg. Astept insa cu nerabdare sugestii si noi provocari :D




Revenind la ciocolata, Lindt a creat o minunatie cu cirese si chili. Din pacate nu am gasit-o la noi si am cautat muuuult. Daca va place ciocolata piperata/usturata aceasta este THE BEST, daca nu stiti cum e ciocolata cu chili merita sa incercati, s-ar putea sa aveti o surpriza placuta. Si ca sa fie totul perfect are 70% cacao asa ca nu e tocmai distrugatoare de silueta.




Bomboanele preferate sunt delicioasele Mon Cheri care de fiecare data mi se par prea putine si bineinteles Mozart pentru....martipan  :)


Cea mai buna ciocolata calda, tot Lindt, am savurat-o acum cativa ani intr-un restaurant micut din  Riva del Garda. Nu am mai gasit nicaieri astfel de ciocolata si credeti-ma ca nu degeaba salivez de aproape 4 ani, dar ma tenteaza sa incerc aceasta reteta de ciocolata calda gasita pe site-ul Lindt, care ar fi fost inspirata de filmul Chocolat


Voua ce minunatii dulci va plac? Ce n-am testat si merita neaparat incercat?

6 comentarii:

Boabe de Cafea spunea...

OMG...
:( Cine m-a pus...? Eu sunt la dieta si ma uit la chestii d-astea...
Merita sa incerci daca ai ocazia ciocolata de la Leonidas si Godiva, din Bruxelles. Mi-as taia o mana sa pot gusta in momentul asta macar cate o bucatica!
http://www.leonidas-mb.ro/index-2.html
http://www.godiva.com/welcome.aspx

Monica spunea...

Ahhh, da, ai dreptate...cum am putut sa uit de Godiva?
Dieta poate fi pacalita un pic, daca pofta e mare, 1-2 bucatele de ciocolata neagra fac mai mult bine decat rau

Maria spunea...

Soro, da' cu mine ce-ai? :((
Recunosc ca nu-s mare fan ciocolata, am alte dulciuri care imi plac mai mult. Ma refer la tabletele de ciocolata. Dar innebunesc in fata unui tort Sacher sau a unuia cu mousse de ciocolata, pentru asa ceva as omori oameni. :D Si cel mai bun desert "ciocolatos" pe care l-am mancat la viata mea a fost propriul tort de nunta (mousse de ciocolata cu fructe de padure intre doua blaturi subtirele, invelit intr-o glazura hipercalorica si delicioasa), din care mi-a ramas etajul de sus pe care l-am mancat a doua zi, pe tot, cu lingura :))
Martipanul il ador. Visul meu de-o viata e sa am un calup de martipan de vreo 2 kile, sa mananc pana mi se face rau. Din fericire nu am gasit (nici n-am cautat, de teama ca gasesc)
Si, un top ad-hoc al dulciurilor fara ciocolata ar arata asa:
1. macaronnes cu cafea sau cu caramel.
2. merengues - pardon, astea-s cu ciocolata la mijloc si frisca on top (cu niste capsuni si menta, daca se poate)
3. foietaj grecesc cu crema de vanilie- nu mai stiu cum se numeste, am mancat unele delicioase ca niste ecleruri din foietaj umplute cu o crema fina - Yummmy! In lipsa lui merge si un cremsnit adevarat. :)
Nu mai scriu altceva ca fac ulcer deja.

Monica spunea...

Nu stiu nici ce am avut cu mine :)) Oricum citind ce ai scris ma duc sa beau un pahar de apa plata cu lamaie si sa-mi pun pofta-n cui :))
Martipan la calup nu te sfatuiesc sa cauti pentru ca exista! Am avut la un moment dat in casa 1,5 kg din care am donat unei alte devoratoare 0,5 kg iar de restul nu intreba ce s-a ales....

AnatyDesign spunea...

IMI CURG BALELE DUPA CE AI POSTAT PE AICI.

Monica spunea...

si mie! :))