vineri, 19 august 2011

Lacul lor vs marea noastra

V-am mai spus ca ador marea? Ma intreb oare ce as face daca as locui in vestul tarii si ar trebui sa bat 1000 km ca sa o vad? As alege sa merg totusi la marea noastra sau as alege varianta mai la indemana - Lacul Balaton?
Anul trecut am facut alegerea asta cu toate ca nu stau in vestul tarii si marea noastra mi-e muuult mai aproape decat lacul lor. Nu stiam mai nimic despre Balaton, dar oricum mergeam la Budapesta, iar la mare fiind deja insarcinata in 7 luni stiam ca sunt sanse mici sa mai ajung, asa am facut acest compromis. M-am documetat intens pe internet si am ales statiunea Siofok, daca va aruncati un ochi in descriere ar fi cam echivalentul la Mamaia noastra. Am gasit un hotel interesant pe care il recomand, Janus Arium Boutique Hotel&Spa, noi am stat intr-o camera foarte draguta, camera Paris, hotelul era aproape plin si nu prea am avut de unde alege, dar sunt alte camere mai frumoase, fiecare avand un alt stil. Piesa de rezistenta a hotelului este micul spa de la subsol in care dupa o anumita ora folosirea costumelor de baie este optionala (desi e aiurea ca au camere) sau care se poate rezerva pentru o seara romantica in doi (din nou aiurea daca te gandesti ca esti supravegheat). De remarcat si faptul ca arhitectul era pasionat de Gaudi.
Revenind la lacul lor, nu e nimic impresionant, e un lac foarte mare, locul e curatel - chestie care e greu de gasit la marea noastra, dar nu extraordinar de curat asa ca fiind insarcinata am decis intr-un final sa nu intru in apa mai ales ca era si destul de rece si i-am lasat numai lui George placerea balacelii. Ce m-a surprins din prima clipa a fost pustietatea locului pe 1 iulie! Ni s-a spus ca sezonul incepea a 2-a zi, pe 2 iulie! N-am mai auzit nicaieri asa ceva, mai ales ca vremea le permitea deschiderea sezonului cu cel putin o luna inainte. Drept urmare se lucra intens la amenajarea unui petic de plaja cu nisip, putin mai mare decat o sufragerie. Am notat chestia asta cu minus pentru ca fara sa simt nisipul sub talpi deja am pierdut cel putin un sfert din placerea de a merge la plaja. Chiar si asa intrarea pe iarba pentru plaja a fost destul de piperata. Nejustificat! Seara promenada era ceva mai animata cu turisti care urmareau campionatul mondial de fotbal, barurile erau de obicei ocupate de nemti sau englezi in obisnuita lor stare de ebrietate avasata. Una peste alta desi nu dai la tot pasul peste chistoace si peturi aruncate sau tone de alge in putrefactie Siofok nu este Mamaia, iar marea noastra e mai tare decat lacul lor. Nu am mai apucat deschiderea oficiala de pe 2 iulie (inca mi se pare incredibil sa deschizi un sezon estival in 2 iulie!), insa din ce am vazut cluburile lor nu sunt la nivelul celor din Mamaia, deci nici clubberii nu vor fi multumiti. Noi ne-am odihnit in cele 2 zile si jumatate petrecute la Balaton, dar daca am fi mers pentru distractie ne-am fi plicitisit ingrozitor.











Niciun comentariu: