vineri, 17 iunie 2011

O leapsa despre seriale

Zilele trecute Ioana mi-a pasat o leapsa despre destinatii turistice, dar cum la asta e de munca iar Rares nu e de acord sa muncesc decat in timp ce el doarme, o sa preiau astazi o alta leapsa mai usoara pentru mine, asa ca vorbim despre seriale. Momentan sunt in pauza fortata de seriale, se intampla rar sa imi permit luxul de a vedea un film cap-coada (evident cu pretul a 2 ore de somn), insa un serial e un privilegiu la care aspir poate peste vreun an... dar e ok, fericirea are pretul ei. Insa din serialele pe care le-m vazut deja  topul meu arata cam asa:
1. Friends – aici e foarte usor, am explicat in acest articol de ce iubesc Friends si de ce as putea sa ma uit la acest serial-fenomen over and over again si de fiecare data sa ma binedispun.

2. Lost – am inceput sa ma uit la Lost cand deja ajunsese la sezonul 3 asa ca fata de alte milioane de oameni am castigat 2 ani de liniste in care n-am stiut ca exista. Primele 2 serii le-am vazut in 2 weekenduri impreuna cu George, atunci l-am corupt si pe el sa se uite la seriale. Au urmat alti 4 ani de asteptare pana la marele final cu luni luuuungi de pauza intre sezoane, ba chiar si cu o greva a scenaristilor, intrebari chinuitoare si nerabdare intre 2 episoade: Vor reusi sa scape de pe insula? Se vor intoarce pe insula? Ce este insula? etc. De ce nu este Lost pe primul loc? Pentru ca cei 6 ani (in cazul meu 4) de frenezie au avut un final, unul care mi-a parut o palma peste fata in primele secunde, care a facut sa explodeze forumurile de discutii, zecile de milioane de fani intrebandu-se daca nu cumva cineva si-a batut joc de ei/de noi in tot acest timp. Dar nu...Lost a avut exact finalul pe care il merita, care contrar primei impresii nu a fost unul de telenovela proasta ci unul extrem de emotionant, e drept mult mai spiritual decat restul serialului, tocmai de aceea nu putea sa multumeasca pe toata lumea care astepta raspunsuri din zona SF si mai ales dezlegarea tuturor misterelor.


3. Seinfeld - tot din categoria sitcom, aproape la fel de drag ca si Friends, personaje nevrotice cu o moralitate mai ... dubioasa, un serial despre nimic dar care spune mereu ceva, provoaca hohote de ras pentru ca e una din cele mai bune comedii care s-au facut vreodata, in concluzie un must-see...de cel putin 2 ori! Eu una am pierdut sirul reluarilor

4. Supernatural - un serial din categoria horror/mister/drama/thriller care de la o poveste subtirica la inceput, aventurile a 2 frati Sam si Dean care se lupta cu tot felul de creaturi intunecate in timp ce isi cauta tatal, s-a dezvoltat extraordinar, s-a reinventat atunci cand credeam ca au spus cam tot, are o mitologie captivanta, dar evident succesul pe care il are li se datoreaza in special celor 2 actori Jared Padalecki (pe care l-am urmarit intr-un alt serial de suflet Gilmore Girls) si Jensen Ackles. Pe langa faptul ca arata intr-un fel....au o chimie fantastica (not in the gay way) care se transpune clar pe ecran, nu cred ca am mai vazut in alta parte un alt cuplu atat de reusit de actori. Ca bonus: o coloana sonora extrem de inspirata!

5. House M.D. - in general imi plac serialele cu doctori, dar nu sunt mare fan nici Grey's Anatomy nici E.R. (pe astea le-am urmarit mai mult). Abordarea neobisnuita din House M.D. m-a atras mult mai mult, iar Hugh Laurie mi se pare extraordinar in rolul nepoliticosului, arogantului, cinicului, antisocialului House.



Ma opresc aici cu topul, dar tot tin sa mentionez alte cateva seriale care la un moment dat mi-au umplut timpul cu succes: Prison Break, Gilmore Girls, Two and a Half Men, The Tudors, Rome sau Sons of Anarchy. Momentan astept unda verde pentru seriale si sper sa vad The Borgias.


6 comentarii:

Boabe de Cafea spunea...

Mie mi-a placut tare mult "Bones". Sezonul 7 incepe in toamna. Are un "ceva" al lui...

Monica spunea...

Nu am apucat sa-l vad, l-am avut la un moment dat pe lista, dar n-am mai avut timp, poate mai tarziu....

Maria spunea...

Pentru mine Friend si Seinfeld sunt la egalitate pe primul loc, macar pentru ca le-am vazut pe fiecare de vreo 3 ori :))
Mi-e greu sa fac un top in ordinea preferintelor, dar o sa scriu ce seriale mi-au placut: House, Boston Legal, Oz, Rome (imi pare rau ca n-a continuat)... Nu imi mai amintesc acum care a mai fost "de top", dar daca isi revine "RAM-ul" mai scriu :)

Elena Rogoz spunea...

Pe primul loc in topul meu se afla Grey's Anatomy. Am vazut, in afara de seria 7, celelalte serii de vreo 3 ori.

Pe celelalte nu le pot pune intr-o ordine, dar ma uit/m-am uitat cu mare placere la : House MD, True Blood, Vampire's Diaries, Spartacus, Life Unexpected, CSI New York.

Monica spunea...

@Elena: si eu am urmarit Spartacus, cam violent pt gustul meu, dar are o tema f interesanta si f bine realizat. CSI NY nu am urmarit constant dar daca prind vreun episod la tv acolo ma opresc

Monica spunea...

@Maria: daca ti-a placut Rome ai putea incerca The Tudors, Spartacus, The Borgias sau Robin Hood. Am vazut ca ai scris de Boston Legal, cum am putut oare sa uit de Ally McBeal? :)))