sâmbătă, 25 iunie 2011

Top 10 destinatii

In sfarsit am terminat leapsa Ioanei despre destinatii turistice. Am descoperit cu tristete ca e o lista subtirica si asta mi se datoreaza in mare parte. Lasand la o parte aspectul financiar de care depinde o calatorie, esential este sa poti zbura, insa eu simt ca-mi pierd zile din viata cu fiecare ora petrecuta in avion L iar sosirea lui Rares nu amelioreaza deloc situatia, din contra.... Asadar neavand prea multe variante am ales sa alcatuiesc lista mea pe criterii pur subiective, trairi personale care nu tin cont decat in mica parte de calitatile locurilor de mai jos.

Locul 10 – Salonic – pentru ca este un oras fermecator,  o combinatie extrem de reusita de nou si vechi, ruine antice, monumente romane si bizantine, strazi comerciale aglomerate, muuulte cafenele si restaurante. Am vizitat Salonic-ul iarna si cel mai mult m-a atras forfota orasului pe 31 decembrie inca de dimineata, agitatia de pe strazi, lumea care era deja pregatita de petrecere, piatetele ticsite de artisti si gura-casca, peste tot se auzea muzica, daca mai adaug si o plimbare pe faleza, soare si 12-13 grade intelegeti de ce este in top.
 
Locul 9 – San Marino – intra in top in special pentru panorama spectaculoasa, dar m-au incantat si stradutele cu magazine mici si imbietoare (daca vanati chilipiruri nu mai este cazul, zilele acelea au trecut) mai ales cele cu produse de marochinarie, o surpriza cu aroma de martipan si o alta cu un altfel de parfum descoperita in geanta la plecare...un cadou anticipat de ziua indragostitilor.

Locul 8 - Milano - l-am vizitat in fuga, dar merita sa intre in top pentru cea mai frumoasa catedrala pe care am vazut-o vreodata si pentru ca mi-am convins pacalit sotul sa ma duca la San Siro, sunt fan Milan si astfel mi-am indeplinit un vis din copilarie.
 
Locul 7 - Verona - "Se ami qualcuno portalo a Verona" (Daca iubesti pe cineva du-l la Verona). Asa suna o campanie pentru San Valentino si exact asta am facut, asa ca impresia mea despre acest oras este una profund romantica, dupa cum merita. N-am facut nimic special: am vizitat casa Julietei, arena, ne-am plimbat pe strazile decorate cu inimioare, dar atunci a fost destul.

Locul 6 - Venezia - cred ca e frumoasa tot timpul anului, dar eu am avut privilegiul sa o vad in straie de sarbatoare. Nu pot descrie in cuvinte incantarea cu care am urmarit parada de costume, m-am simtit din nou copil intr-un oras oricum superb cu palatele si miile lui de canale. O experienta extraordinara pe care o recomand oricui macar o data in viata.

Locul 5 - Budapesta - prima iesire din tara a lui Rares, doar ca atunci era inca la stadiul de surpriza din oul Kinder. Aceasta iesire am vrut sa fie un fel de babymoon si am ales cum nu se poate mai bine destinatia. Ne-a placut orasul la amandoi (desi ca sa fiu sincera am incercat o urma de invidie comparand capitala vecinilor cu Bucurestiul nostru cel de toate zilele) si am profitat la maxim de fiecare secunda, iar punctul culminant a fost o plimbare cu vaporasul pe Dunare admirand luminile Budapestei. Nota 10 pentru domnul care ne-a incantat aproape o ora cu melodii interpretate superb la ...pahare!

Locul 4 - Roma - dupa cum vedeti de Italia ma leaga multe amintiri, asa a fost sa fie...Roma ar fi trebut sa fie o altfel de excursie, dar s-a transformat intr-o revedere indelung asteptata si in ciuda faptului ca tocmai din cauza asta am ratat multe obiective turisice, in ciuda ploii care nu s-a oprit deloc, zilele petrecute acolo au fost printre cele mai frumoase. M-am bucurat de tot ce am vazut si ma bucur in continuare ca am lasat si pentru vizita urmatoare.

Locul 3 - Viena - o iubesc poate pentru ca am avut timp sa o cunosc in ritmul meu, singura, cu o harta in mana, fara un plan bine stabilit si fara sa tin cont de nimeni. Ne-am intalnit de 3 ori pana acum si ne vom mai intalni, presimt ca foarte curand....In afara de ceea ce e evident frumos in Viena ar mai fi martipanul, un snitel vienez la care salivez de mult timp, stiu eu un loc unde e extraordinar de bun si un alt loc unde au coaste bune de te lingi pe degete, Floridita Cuban Dance Bar - super atmosfera, iar felul in care danseaza oamenii aia e Wow! si ... sper sa mai fac descoperiri.

Locul 2 - Barcelona - e unul din orasele in care m-as muta si maine, dar cu conditia sa am bani muuulti pentru ca stiu sigur ca am pe ce sa-i cheltuiesc. Barcelona inseamna cel mai bun shopping de pana acum si cred ca asta spune suficient, nu? Pe langa asta a fost un city-break cu fetele (logic sotul meu n-ar fi stat o zi intreaga in magazine) si intotdeauna o iesire cu fetele iese bine, plus ca pe langa shopping am mai si vizitat orasul, Parcul Guell e absolut superb, la fantana magica as fi stat toata noaptea, am avut parte de senzatii tari cu gondola si satisfactie in fata barbatilor familiei ca eu am calcat pe urmele lui Messi&Co. N-a mai fost timp si pentru plaja, dar cum va mai exista si o data viitoare nu merita sa-mi fac sange rau pentru asta.

Locul 1 - Londra - a fost o surpriza de proportii pentru ca am plecat cu asteptari minime. N-am vazut un oras gri, plictisitor cu oameni sobri ci un oras efervescent, plin de viata cu oameni pe masura, unii cam excentrici ce-i drept, dar se potriveau de minune cu atmosfera pe care o emana Londra. A fost un city-break intr-o companie extrem de placuta (mama, prietena mea cea mai buna si mama ei), fara ploaie, iar bucuria mea a fost completata de bucuria mamei care a fost fascinata, iesirea asta a fost un cadou bine meritat pentru ea.



2 comentarii:

Ioana spunea...

Long live London! :-) Ma bucur ca suntem de acord, desi nu ma mira deloc :-P

Monica spunea...

Si eu m-am bucurat cand am vazut topul tau. Daca am contribuit cu ceva la decizia de a vizita Londra ma bucur si mai tare!