miercuri, 29 iunie 2011

Parte de carte

Astazi onorez o leapsa primita in urma cu mai mult de 1 an. Ioana asta este, mai bine mai tarziu decat niciodata :)


1.  Cand cititi, pentru a marca locul unde ati ramas cu lectura, folositi semne de carte sau indoiti paginile?

Niciodata n-as putea sa indoi paginile, cartile sunt de suflet si nu se pot rani.
 
2. Ati primit in ultimul timp o carte drept cadou si daca "da" care a fost aceasta?

Din pacate prietenii pasionati de citit se pot numara pe degetele de la o mana asa ca mi se intampla extrem de rar sa primesc un astfel de cadou. Ultima carte primita a fost „Trei intr-o barca”, Jerome K. Jerome de la Ioana.

3. Cititi in baie?
Hmmm.....daaaa
J

4. V-ati gandit vreodata sa scrieti o carte si daca "da" care ar fi fost aceasta?

O daaa, doar ca aveam putin peste 10 ani. Categoric ar fi fost o carte de aventuri, de fapt cred ca am scris mai multe...in gand.

5. Ce credeti despre colectiile de carte de la noi?
 

Sunt o idee foarte buna, in primul rand pentru ca sunt accesibile.

6. Care este cartea preferata?

„Pe aripile vantului”, Margaret Mitchell. Credeam ca o sa fie greu sa aleg, dar n-a fost deloc!

7. Va place sa recititi unele carti si care ar fi acestea?

Da, mi s-a intamplat sa recitesc unele carti in special Pe aripile vantului, dar am recitit cu placere si Arta Conversatiei, Nunta in cer, The Shining si sigur mai sunt cateva.
 
8. Ce parere ati avea de o intalnire cu autorii cartilor pe care le apreciati si ce le-ati spune?
Mi-ar placea o intalnire cu Stephen King, sunt curioasa cum este in realitate maestrul horror-ului. Si daca stau bine sa ma gandesc as avea cateva intrebari si pentru Haruki Murakami.

9. Va place sa vorbiti despre ceea ce cititi si cu cine?

Imi place foarte mult sa vorbesc despre carti, dar cum am spus si mai sus nu prea am persoane pasionate de citit in anturaj. Cea mai aprinsa discutie am avut-o chiar cu sotul meu, ne-am petrecut aproape o noapte intreaga intr-un weekend la munte discutand despre carti.

10. Care sunt motivele care va determina sa alegeti o carte pe care sa o cititi?
In primul rand autorul si apoi recomadari sau recenzii.

11. Care credeti ca este o lectura "obligatorie", o carte pe care cineva trebuie sa o citeasca?
 
Mi-e greu sa aleg, cred ca totusi e bine ca oamenii sa citeasca, orice numai sa citeasca (ma refer strict la carti nu la lecturi de genul Libertatea, Click, Cancan)

12. Care este locul preferat pentru lectura?

Categoric in pat.

13. Cand cititi ascultati muzica sau lecturati in liniste?
Prefer sa citesc in liniste, dar daca totusi exista zgomot pe fundal nu ma deranjeaza, oricum sunt prea cufundata in lectura ca sa mai aud altceva.

14. Vi s-a intamplat sa cititi carti in format electronic?
Foarte rar, mi se pare obositor si nici nu simt aceeasi placere.

15. Cititi numai carti cumparate sau si pe cele care sunt imprumutate?

Mai mult cumparate, dar recunosc ca am citit si carti imprumutate. La randul meu am imprumutat si eu carti altora, chestie pe care incerc sa n-o mai fac. Consider ca e o mare responsabilitate sa ai grija de o carte imprumutata si multa lume nu acorda respectul cuvenit.
 
16. O carte este pentru mine...Cum ati descrie o carte?

Placere, evadare, vis, hrana, relaxare, prietena

Niciun comentariu: